Crearea unui magazin de online in 10 pasi

In acest articol vom incerca sa schitam cat mai pe scurt care sunt principalii pasi practici pentru crearea unui magazin online. Deci, fara alte introduceri sa trecem la treaba:

Pasul 1. Stabileste functiile sau integrarile de care vei avea nevoie in e-shop

Incearca sa gandesti practic si sa simulezi o vanzare-cumparare pentru a identifica nevoile tehnice.

Vinzi produse ? Ai nevoie de curier. Vei oferi plata cu cardul? Ai nevoie de un procesator de plati. Sunt produse tehnice? Ai nevoie de o platforma custom pentru a aplica multe filtre si atribute.

Pasul 2. Alege platforma de e-commerce potrivita

Dupa ce ai stabilit integrarile si functionalitatile de care ai nevoie, trebuie sa alegi o platforma e-commerce. Dupa cum am spus in articolul Incepe o afacere online acum, sunt trei tipuri: SaaS, Custom sau Open Source. In majoritatea cazurilor, daca vorbim de business-uri la inceput de drum cu buget limitat, varianta castigatoare va fi SaaS – magazin “la cheie”. Insa atentie, asta nu inseamna ca magazinul nu trebuie configurat, setat, personalizat, populat cu produse, editat imagini, creat descrieri, optimizat SEO, promovat si mentinut! De aceea, daca nu esti pasionat sau nu ai experienta in domeniul online, chiar daca solutiile din ziua de azi sunt numeroase si usor de accesat tot vei avea nevoie de o echipa pentru implementare. Noi la Omnimarketing, va stam la dispozitie cu servicii de marketing online A-Z la preturi accesibile, poate chiar cele mai mici din piata!

Pasul 3. Crearea elementelor grafice

In principiu vei avea nevoie de logo, de preferat in mai multe dimensiuni si formate atat .jpeg cat si .png. Apoi este necesar un favicon pentru tab-ul din browser si recomandat 3 bannere tip Hero pentru homepage (slider/carusel). Nu uita principiul AIDA – Atentie, Interes, Dorinta, Actiune, iar Atenia este prima interactiune cu un potential client, deci trebuie sa aratam profesionalism si incredere.

Pasul 4. Instalarea unei solutii de analiza website

Este poate unul dintre cei mai importanti pasi deoarece trebuie sa avem mereu o analiza pe ceea ce se intampla pe website-ul nostru. Cati oamenii ne viziteaza? Cine sunt acesti oameni? De unde vin? Ce produse au accesat? Dar pagini? Cat timp au ramas in magazin? De cate click-uri au avut nevoie pentru a adauga un produs in cosul de cumparaturi? Cat de repede au parasit magazinul?

Toate aceste intrebari pot genera raspunsuri care impreuna cu ajutorul Google Analytics si Google Search Console ne va ajuta sa ne planificam mai bine strategia de promovare si atragere de noi clienti.

Pasul 5. Crearea paginilor principale, legale

Fiecare magazin online are obligatia legala sa afiseze in primul rand datele de identificare complete si link-uri catre site-urile oficiale ANPC/SOL. Apoi trebuie sa expui termenii si conditiile in care se va desfasura orice activitate intre magazin (ca persoana juridica) si cumparator ca persoana fizica sau juridica. De asemenea, sunt necesare informatii despre GDPR, politica de retur si politica de confidentialitate. Nu uita, cu cat mai multe informatii cu atat mai bine pentru increderea clientilor tai!

Pasul 6. Crearea paginilor auxiliare

Aici discutam despre efectiv orice alta pagina ar putea fi relevanta pentru client: serviciile oferite, pagina de contact, prezentarea programului de loializare, cum se plaseaza o comanda, cum se inregistreaza un retur, despre comapanie si obiective, despre echipa, poate existenta unui blog, alte pagini relevante.

Pasul 7. Crearea categoriilor si subcategoriilor + adaugarea produselor

Inainte de a adauga produsele trebuie sa iti stabilesti categoriile, subcategoriile, filtrele si atributele necesare. Apoi poti incarca printr-un feed sau manual produsele pe care doresti sa le comercializezi.

Sfaturi pentru adaugarea produselor:

  1. cu cat mai multe detalii despre produs, cu atat mai bine
  2. titlul sa fie scurt, relevant, descriptiv si optimizat SEO
  3. codul produsului sa fie unic si relevant pentru produs
  4. descrierea trebuie sa contina caracteristici despre produs, sa includa avantajele cumpararii, mici elemente grafice, optimizare seo, legaturi tip hiperlink catre alte produse complementare
  5. imaginile .jpeg pentru minimizarea dimensiunii insa calitative pentru a ilustra corect produsul

Pasul 8. Activarea integrarilor necesare functionarii

In mod evident este necesar sa activezi sau sa integrezi de la zero legaturile cu diferiti furnizori. Printre cele mai populare tipuri de integrari, mentionam:

  1. Marketing afiliat – este posibil ca inca de inceput de drum sa vrei o mana de ajutor pentru scalarea vanzarilor. Cele mai populare platforme sunt: 2Performant, Profitshare, Compari, Okazii, Shopmania.
  2. Newsletter – principalul canal de comunicare cu clientii tai pentru prezentarea ofertelor sau doar a informatiilor relevante. Alegeri populare sunt: Newsman, Mailchimp, Mailagent.
  3. Procesatori de plati – plata cu cardul trebuie sa fie asigurata de o platforma software pentru a se defasura in cele mai sigure conditii, astfel enumeram: PayU, EuPlatesc, Netopia, Stripe.
  4. Curieri – produsul trebuie sa ajunga si la client, corect? Paleta de furnizori aici este foarte larga insa amintim despre FAN Courier, SameDay, Nemo, Cargus, GLS, Packeta, Bookurier.
  5. Social Media – trebuie sa ne promovam, sa comunicam cu potentiali clienti, sa cream comunitati si programe de fidelizare. Iar cel mai bun loc este social media unde suntem prezenti si petrecem foarte mult timp. Ne putem crea cont de business pe Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, X.
  6. Live Chat – clientii sunt tot timpul in miscare iar diversificarea optiunilor de comuncare este indispensabila oricarui business. Live chat-ul prin platforme ca TawkTo sau Olark sunt populare insa obligatoriu trebuie sa avem integrat si plugin-ul de Whatsapp, prezent pe toate smartphone-urile.
  7. Facturare si gestiune – sa nu uitam si de partea legala 🙂 Trebuie sa facturam si sa avem o gestiune asupra stocului de produse iar in acest caz ne poate ajuta Smartbill, Frisbo, FGO, Oblio.

Pasul 9. Testarea magazinului

Trebuie sa plasezi cateva comenzi de pe diferite dispozitive precum: smartphone, tableta, laptop, desktop si cu sisteme de operare diferite Android, iOS, Windows, Mac. De asemenea, trebuie sa testezi si design-ul website-ului din diferite browsere, iar cele mai populare sunt: Chrome, Opera, Firefox, Edge, Safari.

Pasul 10. Lansarea magazinului

Felicitari daca ai reusit sa ajungi pana in acest punct, magazinul tau este pregatiti pentru lansare!
Desigur, inca sunt multe elemente care sunt necesare pentru un magazin 100% optimizat, inclusiv la acest punct ar mai fi aspecte de mentionat. Insa sa nu uitam “Cel mai bun moment pentru a planta un copac a fost acum 20 de ani. Al doilea cel mai bun moment este acum”, astfel cel mai bun moment pentru a incepe un magazin online este acum iar daca vrei sa discutam mai multe amanunte sau sunt anumite puncte cu care te-am putea ajuta, gasesti toate serviciile noastre ieftine aici! Succes!

10% Reducere ????

Abonează-te și primești 10% reducere pentru orice pachet de promovare ales: Basic, Start Up, Grow Up!

+ BONUS

GHID LANSARE MAGAZIN ONLINE ÎN 7 PAȘI

Citește și Politica de Confidențialitate!