De ce sa colaborezi cu o agentie de Marketing?
Ai o idee de business sau doar vrei sa migrezi business-ul din offline in online? Ei bine, solutiile sunt la indemana si trebuie doar sa le accesam. Prima varianta, cea mai economica din punct de vedere al banilor este efortul pe cont propriu insa marele dezavantaj este timpul pierdut necesar pentru intregul research. Mai mult, poti fi subiectiv iar din cauza entuziasmului sa faci greseli majore care iti poate sabota proiectul.
Daca crezi ca sunt aspecte pe care nu le stapanesti in procesul deschiderii unui business online, implicit promovare si scalarea vanzarilor,
poti apela la o agentie de marketing online precum omnimarketing.ro.
Avantajele unei colaborari:
- timpul castigat prin compararea documentatiei pe cont propriu vs experienta deja acumulata in decursul a zeci de ani de o echipa intreaga pusa la dispozitia proiectului tau
- risc de a pierde bani, diminuat, datorita faptului ca, cu ajutorul unei echipe de marketing vei putea face alegerile corecte fara a pierde bani incercand mai multe variante
- sanse crescute de a avea un business profitabil – orice agentie de marketing lucreaza cu sute poate mii de alti clienti, astfel prin experienta acumulata, o agentie stie care sunt pasii corecti in orice proces sau strategie care trebuie aplicata la nivel de business
Dezavantajele unei colaborari:
- exista totusi un cost financiar – desi unele agentii ofera servicii la preturi ieftine precum noi la omnimarketing.ro, costul unei astfel de colaborarii poate varia de la 200-300 RON pana la zeci de mii in functie de numarul de servicii, calitatea acestora, timpul de implementare si complexitate
- varianta esecului inca exista! – chiar daca vei lucra cu cea mai profesionista echipa cu o vasta experienta, posibilitatea esecului, va exista! De ce? Adevarul este ca nimeni nu are reteta succesului 100% pentru ca daca l-am aveam toti am fi precum Bill Gates, Jeff Bezos sau Warren Buffett, corect? Dar nu este asa, mai ales cand succesul nu este garantat doar de executia perfecta a unor pasi tehnici ci depinde si de n alti factori la nivel de economie atat micro cat si macro. Care este situatia economica? Exista recesiune? Razboaie? Exista un return suficient cat sa genereze si un mic profit? Cererea este in declin? Care este nivelul competitiei? Discutam despre un consumator educat care cunoaste produsul oferit? Acesti factorii pot afecta succesul unei afaceri la inceput de drum!
Rolul unei agentii de marketing:
- sa asculte povestea business-ului tau si sa iti ofere sfaturi obiective
- sa efectueze un research de piata pentru a-ti valida ideea de business
- sa propuna in baza analizei, un plan concret de actiuni usor de implementat si masurat
- sa estimeze costurile necesare realizarii actiunilor propuse
- sa implementeze proiectul, sa urmareasca KPI-urile stabilite pentru a asigura succesul propus
Validarea succesului:
Succesul unei agentii de marketing online, poate fi evident un business profitabil. Insa profitabilitatea este o tema care ar trebui abordata separat intrucat sunt foarte multe elemen de luat in calcul. Cel mai bun produs nu poate fi vandut fara promovare iar cel mai corect executat magazin online (incluzand promovarea) nu poate garanta succesul fara o cerere pozitiva si un context bun in piata!
Astfel, succesul unei agentii de marketing este validat prin atingerea KPI-urilor sau a atingerea obiectivelor propuse la inceput de colaborare. Exemple de obiective si KPI-uri propuse:
- cresterea traficului pe website cu 50%
- cresterea numarul de produse adaugate in cos
- imbunatatirea ratei de conversie
- culegerea feeback-ului de la clienti
- cresterea numarului de clienti noi
- cresterea cu 30% a abonatilor
- imbunatatirea cu 10% a ratei de retentie
Aceste obiective, trebuie sa fie SMART (Specifice, Masurabile, Accesibile, Relevante si incadrate in Timp), altfel iar ne intoarcem la faptul ca succesul nu pot fi garantat!
Cheia succesului consta in echipa proprie a e-shop-ului, identificarea nevoilor prin research de piata si detinera resurselor necesare pentru satisfacerea acestor nevoi.