Incepe o afacere online acum
Comerțul online romanesc a atins pragul de 6,3 miliarde EUR la finalul anului 2022, potrivit unui raport care mai arata ca este o creștere usoara fata de 2021. Desi bilanțul este similar cu cel din 2021, numarul de tranzactii online a crescut, la fel si numarul cumparatorilor – ceea ce arata diversificarea tipurilor de produse achizitionate online potrivit raportului GPeC E-Commerce Romania 2022.
Comertul electronic, care este probabil domeniul care a cunoscut cea mai rapida si puternica evolutie din istorie ( va urma sa fie depasit de cea a AI-ului), reprezinta o uriasa oportunitate de a ajunge la ceea ce orice om isi doreste, independenta financiara!
Stiu, easy to say difficult to do sau sounds good doesn’t work :), insa hai sa vedem cat de dificil sau nu, poate fi!
Capitolul 1. Cateva motive pentru a deveni antreprenor:
1. independenta financiara – lucrezi pentru tine, pentru a-ti asigura stilul de viata dorit
2. investitia personala in abilitatile tale si cresterea increderii
3. stima de sine – multumirea personala pentru realizarea pe propriile forte
Capitolul 2. Cum incepem?
Ei bine, Evrika! Totul incepe cu o idee care perfect ar fi sa cuprinda urmatoarele bife:
- Sa ai informatii despre domeniul respectiv
- Sa ai o pasiune pentru sfera lucrurilor ce se petrec in acel domeniu
- Sa validezi ideea – daca exista cerere, respectiv daca poti genera bani si mai tarziu profit
Capitolul 3. Buyer persona sau avatarul de client
Nu putem discuta despre o afacere fara ideea in sine si nu putem discuta despre vreo idee fara sa stabilim care sunt viitori clienti. Pentru ei vom avem un produs sau serviciu gata sa le satisfaca o nevoie sau dorinta in schimbul unei sume de bani.
Pentru aflarea audientei tinta, trebuie sa raspundem la doua intrebari:
- prima intrebare: cine sunt potentialii clienti si cum le vom rezolvam problemele?
- a doua intrebare: cum va rezolva diferit si mai bine produsul nostru fata de alte produse?
Capitolul 4. Planul de afaceri – fundatia business-ului
Dupa validarea ideii de afacere, trebuie sa trecem la treaba! Planul de afaceri este obligatoriu sa:
- Descrie viziunea, misiunea si valorile companiei
- Stabileasca obiectivele SMART si bugetul necesar finantarii afacerii
- Aleaga strategiile de marketing si de piata potrivite pentru businss
- Implementeaze, urmareasca si imbunateasca procesele incepute
Capitolul 5. Pragul de rentabilitate sau punctul de break-even
La inceput, orice antreprenor doreste sa investeasca minim din motive de risc sau din cauza unui buget limitat, astfel apare necesitatea unor servicii calitative la preturi accesibile. La omnimarketing, venim in sprijinul oricarui business cu un audit gratuit, consultanta de marketing, crearea site-ului si a identitatii vizuale, configurarea serviciilor terte si inregistrarea afacerilor pe plan local.
Pret unitar de vanzare – Cost variabil unitar = X RON : Costuri fixe =numarul de unitati necesare pentru a fi vandute pentru a acoperi cheltuielile (punctul de echilibru, venit = cheltuieli).
Capitolul 6. Celebrul MVP
Produsul sau serviciul perfect, nu exista sau nu la inceput cel putin! De aceea exista MVP – Un MVP (Minimum Viable Product) este definit ca fiind cea mai simpla versiune a unui produs sau serviciu care satisface nevoile consumatorilor.
Un MVP este lansat pentru a testa piata iar feedback-ul clar si real al clientilor va fi mereu cel mai sanatos lucru care se poate intampla unui business in viitoarea sa modelare spre un produs sau serviciu cat mai aproape de perfectiune!
Capitolul 7. Promovarea produselor sau serviciilor
Ai avut curajul sa faci pasul spre un viitor independent financiar, ai ales o idee pe care ai validat-o, ai stabilit un plan de afaceri dupa ce ai identificat si audienta tinta, ai stabilit pragul de rentabilitate si ai lansat primul tau MVP. Felicitari!
Acum trebuie sa trecem la nivelul urmator si anume Marketing! Trebuie sa ne promovam pentru a genera suficiente vanzari pentru a obtine si un profit!
Perfect este o combinatie a marketing-ului offline cu cel online, insa clar vorbim de alte costuri precum si de un alt stagiu la care ar trebuie sa se afle business-ul pentru a aplica o astfel de omniprezenta.
Pentru moment o sa discutam de marketing online si care sunt principalele metode de promovare:
- Promovare organica – optimizare seo on page si off page pentru a putea fi cat mai usor de indexat de motoarele de cautare si astfel a crestere vizibilitatea afacerilor in viitoare cautari ale clientilor.
- Promovarea platita – Facebook Ads, Google Adwords, Shopping Ads – pentru aceste metode se pot crea conturi si configura diverse campanii simple sau complexe care in functie de buget si obiectiv se pot desfasura pe termen scurt sau lung. Sunt cele mai costisitoare insa usor de masurat.
- Web design – imaginea vinde! video-ul vinde! Indiferent ca discutam de un magazin online sau un website de prezentare, crearea unei identitati vizuale (logo, bannere, cataloage digitale) este obligatorie. Partea de design este primul contact cu un vizitator iar prima parere conteaza!
- Social media marketing – ce facem fiecare cand nu cautam pe google? Socializam! Facebook, Instagram, Tiktok – prezenta pe aceste canale a devenit un MUST indiferent daca majoritatea clientilor tinta sunt sau nu prezenti pe aceste platforme. Pe langa promovarea platita este vorba si de crearea unei comunitati, a brand-ului, a unei povesti care este mai usor de transmis in acest mediu.
- E-mail marketing – una dintre metodele cele mai vechi si inca eficiente (spun studiile) de promovare a produselor sau serviciilor comercializate. Personalizarea unui mesaj intr-o forma mai lunga si livrat unui client care te cunoaste si a deja cumparat de tine, suna foarte bine! Principala problema este evident, baza de date care se va construi in timp si cu rabdare si munca prin content marketing.
Capitolul 8. Feedback client -> Business imbunatatit!
Nu uita pentru cine ai creat acest produs sau serviciu – > pentru client. El trebuie sa fie mereu in centrul atentiei tale si sa incerci sa-i intelegi comportamentul care in mod cert va suferi transformari de-a lungul anilor. Trebuie sa fii langa client, sa-l asculti, sa-i multumesti, sa-l faci fericit astfel incat sa te recomande mai departe si de ce nu, el insusi sa revina la tine. Pentru ca dupa cum bine stim este mai usor si ieftin sa convingem un client sa mai cumpere inca o data decat sa atragem unul nou!
Sper ca aceste detalii sa te ajute sa iei o decizie si de ce nu sa te indrume un pic in directia potrivita!
Daca ai nevoie de ajutor sau un simplu sfat (gratuit) suntem aici -> Solicita oferta!